Friday, July 15, 2011

Jodoh Tersepak

hadoiiyaiii,,
tajok unkel pilih ari ni adalah pasal jodoh,,,
lets begin da story..

.............................................................................................
seperti hari2x biasa,,
hari hari ku pun seperti biasa,,
(pantun dua kerat)

"lapar perot weh" kata zarul adam
"aiks,, orang lapar makan nasi la brader, ape perut2 ni taw la gmuk, huk2x" seloroh ku.
macam biasa gemuk adalah perkataan untuk kawan ku ini zarul adam,, panjang plak perkataan untuk fahmi..
nota penting untuk semua...
"cepatlah dafi,, lambat la mu ni"
aku hanya menyahut dengan "yup!!"

........................................................................................

seperti biasa liku2x ranjau uitm dipenuhi dengan siswa dan siswi
aku pon seperti laki2 bertemu wanita,, kontrol macho la,,
dengan seluar pendek putih jefferson bercompang camping,,
wat rilek gtuh je aku kua,, stendet ar low profile,,
adam plak menggayakan rayban nye,,

..........................................................................................
hari2x makan kat gadung rasa menyampah la plak dgn gadung tp nak wat mcm mana,,
itu je tempat yg terbaikk untuk keluar dari kepompong Universitas dungun
itu je tempat yg terbaik untuk meng - usha awexs2 Universitas,,

..........................................................................................
"aluw gee,, rokok sebatang" ayat pertama yg keluar dari mulut aku sesampai nya di darul falah corner
kemudian terus menuju ke meja yg ter strategik dengan gaya cool..
"gano gee, rama dop ore ari ni?" soal zarul yg tiba berbuat peramah..
gee berkata seperti xmahu berkata, "smeta rama pah smeta xrama"
tidak semena2 sekumpulan pelajar universitas datang dan terus ambik sit keluarga (meja yg blh ramai2 duduk)
nasib baik yang datang awex,, memang tujuan sebenar nak usha awexs doh ni..."ini jodoh" pkataan ini keluar dari benak fikiranku..
ape lg,, aku pon merampas pen dan kertas dari tangan arif yg berpangkat sebagai waiter di DFC.

..............................................................................................
aku masok dgn gaya muka cool, memang orang da tak boleh beza aku ngan dafi menunjukkan betapa iras nya aku dengan Dafi..
"hai nak makan pape x?" aku mulakan pertanyaan sebagai seorang profesional
"tak nak la makan pape,, saya nak makan nasi." gadis berbaju kuning balas
"ouw,, okei,, nasib baik la,, pape br je abis td" balasku tanda tak mahu mengalah..
"air,, nk minum ape?" sambung ku lg
"air ape yang special kat sini?" gadis berbaju merah bertanya
ei, minah ni aku tanya dia,, dan dan dia tanya aku balik,,
air yang special kat sini adalah air jus blended atau pon non - blended,,
semua nya ada di sini,,
okei, bla bla bla bla...
.............................................................................................
sesudah ambil order aku pon pass pada arif dan menuju ke arah zarul,,
" mu napok dop, dio snyum kat aku hop baju kuning tuh,, meme jodoh aku doh arini,, hop ni la ore kata jodoh tersepak ni"
"mmh, mu xsoh prase la,, dia tuh bkn snyum dia jongang bangang," balas zarul
"ye ke" sambil kepala ku melopong jauh ke bawah "kena usaha lebih lagi lain kali, cayok2x!!"



dafi owwwww

5 comments:

  1. hhaahahaha...cube lg...aku pon x brani cm ko...kkikkkikik

    ReplyDelete
  2. comey2..tp lau gaya sendiri baru kool

    ReplyDelete
  3. hahaha....lawak lah..cm ner la xley beza znyum ngn jongang ....hakhakahak..apew la unkel ray nih..yg tang jongang tuh yg nak tergelak tuh....

    ReplyDelete